Finansowanie bezpośrednie
Jak to często bywa w ostatnich latach terminologia spotykana w języku powszechnym często nie w stu procentach pokrywa się z tą, która jest wykorzystywana w komunikacji programów unijnych.
W tym drugim przypadku "finansowanie bezpośrednie" oznacza przydział środków finansowych z programów europejskich, którymi zarządzają bezpośrednio instytucje europejskie, w odróżnieniu od "finansowania pośredniego", które w tym kontekście rozumiane jest jako przydział środków, którym zarządzają władze krajowe i regionalne (patrz https://op.europa.eu/webpub/grow/factsheets/financing-your-business/pl/). Oczywiście nasza usługa obejmuje wsparcie w aplikowaniu o finansowanie zarówno do instytucji europejskich, jak i krajowych, dlatego w tym serwisie omawiana dychotomia nie jest wykorzystywana - rozróżnienie pomiędzy finansowaniem bezpośrednim a pośrednim nie jest rozumiane poprzez klasyfikację miejsca siedziby instytucji finansującej, tylko tak, jak to się rozumie w języku powszechnym - patrz niżej.
W języku używanym powszechnie (por.: https://pl.economy-pedia.com/11037916-direct-financing; https://fhujbtuning.pl/co-to-jest-finansowanie-porednie/; https://www.researchgate.net/publication/270686621_System_finansowy_funkcje_struktura_instrumenty) przez finansowanie bezpośrednie rozumiane jest pozyskiwanie środków finansowych bezpośrednio od ich właściciela, a nie ich dysponenta. Chodzi zatem o pomijanie pośredników finansowych (takich, jak banki lub inne instytucje finansowe).
Finansowanie bezpośrednie może przyjmować różną formę. Najbardziej powszechna i najprostsza jest po prostu forma pożyczki. Jednak umowa pomiędzy finansującym a finansowanym może przyjmować formę różnych instrumentów finansowych, zaś liczba finansujących używających tego samego typu instrumentu finansowego wobec tego samego dłużnika (finansowanego) może być równa 1, lub być bardzo duża. W tym drugim przypadku można mówić o finansowaniu społecznościowym.
Nasza usługa przygotowuje do wyboru zarówno formy instrumentu finansowego, jak i sposobu komunikowania potrzeb wobec pojedynczych finansujących, takich, jak anioły biznesu, jak i społeczności gotowych udzielić finansowania bezpośredniego - za pomocą jednej z form crowdfundingu.